23 Ağustos 2017

365 Gün Sağlıklı Yaşam Hareketi, Yoğun Hayat Temposunda Bile Sağlıklı Yaşamın İpuçlarını Paylaşıyor…

bayer 365

Sağlıklı Yaşam Hareketi Derneği tarafından Bayer’in desteğiyle başlatılan 365 Gün Sağlıklı Yaşam Hareketi, 365gun.com’da her koşulda sağlığa dikkat edebilmek için ipuçları vermeye devam ediyor. Eylül ayının başlamasıyla artacak günlük tempoda sağlıklı ve aktif kalabilmek için Diyetisyen ve İyi Yaşam Uzmanı Dilara Koçak, Prof. Dr. Murat Aksoy ve Spor Eğitmeni Onur Özbek’in ziyaretçilerine özel tavsiyelerde bulunduğu sitede, Türkiye’nin sağlıklı yaşam bilincini yükseltmek hedefleniyor.

Uzun saatler boyunca çalışanlar için beslenmenin merak konusu olduğunu belirten Diyetisyen ve İyi Yaşam Uzmanı Dilara Koçak 8 maddelik öneri listesinde öncelikle kahvaltı seçimlerine dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyor. Seçimlerin önceden planlanmasını öneren Koçak, uzun saatler boyunca aç kalınmaması gerektiğini vurguluyor.

 

Dışarıdan verilen yemek siparişlerine dikkat!

 

Koçak, dışarıdan verilen siparişlere dikkat etmek gerektiğinin altını çiziyor ve iş başındayken yemek yememeyi öneriyor. Dilara Koçak, yeteri kadar su içildiğinden emin olunmasını ve hareket etmenin ihmal edilmemesini hatırlatıyor. Son olarak, akşam yemeğinin saatine dikkat edilmesi gerektiğini listesine ekleyen Koçak, “Akşam yemeğinizi ofiste de evde de olsanız aynı saatlerde yemeye özen gösterin.” diyor.

 

Spor Eğitmeni Onur Özbek, yoğun dönemlerde aktif kalmanın ipuçlarını şöyle sıralıyor… “Kendinize bir rutin belirleyin. Örneğin 30 dakikada bir yerinizden kalkarak ofis içinde bir tur atın ve belirli aralıklarla yürüyün. Çalışırken sürekli cep telefonunuzla konuşmak zorunda kalıyorsanız bunu egzersiz yapmak için bir fırsata çevirebilir, telefonla konuşurken aynı zamanda yürüyebilirsiniz. Kendinizi park yeri arama sıkıntısından kurtarın ve arabanızı rahatça yer bulabileceğiniz daha uzak bir yere park edin. Böylece gideceğiniz yere yürüyerek egzersiz de yapmış olursunuz. Asansörle çıkmak yerine merdivenlerden çıkmayı tercih edin. İlk başta zorlanabilirsiniz ama zamanla vücudunuz buna alışacaktır. İmkânınız varsa işyerinizde yemek yemek için dışarı çıkın. Böylece yemek yiyeceğiniz yere kadar kısa da olsa bir yürüyüş yapma fırsatınız olur. Hatta bu yürüyüşü biraz daha uzatarak her gün düzenli hale getirebilirsiniz.”

 

Kahvenin güne başlamak için iyi bir seçenek olduğunu belirten Prof. Dr. Murat Aksoy, “Kafein içerikli bir içecek olan kahvenizi alarak yeni güne kendinizi hazırlayabilirsiniz.” diyor. Ofis çalışanlarının en büyük sıkıntılarının bel, omuz ve boyun ağrıları olduğunu söyleyen Aksoy, beden duruşuna dikkat etmenin, çalışırken dik oturmanın ve bilgisayar monitörünü göz hizasına getirmenin fiziksel sağlığa iyi gelebileceğini iletiyor. Stresin sağlığı tehdit eden unsurlardan biri olduğunun altını çizen Aksoy, stresli zamanlarda farklı yöntemler aramanın önemini vurguluyor. “Örneğin trafikte farklı müzikler dinleyebilir ya da yeni bir dil öğrenmeye çalışabilirsiniz.” diye ekliyor.

 

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It