18 Temmuz 2017

ANALİZ ZAMANI

beril koparal copy

Beril KOPARAL yazdı…

Yılın ilk 6 ayı bittiğine göre analiz yapma zamanı da geldi demektir. Geçen yıl sonunda bu yıla ait planınızı yaptıysanız neyi analiz edeceğinizi bilirsiniz. Hedeflerimi ne kadar gerçekleştirdim? İlk 6 aylık mali durumum hedef bütçemle uyumlu mu? Hedeflerimi tutamadıysam nedenleri nelerdir? Yıl sonunda hedefe ulaşmak için neler yapabilirim? gibi bir çok sorunun yanıtını arar ve yıllık planınızla uyumlu olarak yanıtlarınızı bulursunuz. Peki yine bir pazarlama ve bütçe planı yapmamış olanlar?

 

Sizin için bir kez daha anlatalım o zaman… Hadi şimdi gelecek 6 ay için bir pazarlama planı yapalım. Buna uyumlu bir bütçe planı da olsun. İlk şart: Olabildiğince basit bir pazarlama planı yapın.

 

Pazarlama planınızda olması gerekenler:

  1. Danışanlarınızı iyi tanıyarak profillerini çıkarmak önemlidir. Hangi mevsimde neler daha çok danışılıyor? Yaş, cinsiyet, sosyoekonomik durumları nasıl? Buna göre hazırlanmış bir aylık talep analizi.
  2. Eczanede halı hazırda var olan özellikle de stoklu ürünler
  3. Bir SWOT analizi (Güçlü Yönler, Geliştirilmesi Gereken Yönler, Fırsatlar ve Tehditler)
  4. Önemli zamanlar (okul açılışı, yılbaşı vs) ve o zamanlarda eczanedeki sirkülasyon
  5. Aylık pazarlama aktiviteleri ve bunlara ait stratejiler
  6. Başarı ölçütleri
  7. Aksiyon Planı: İlk 6 şıkta yazılanların aksiyona dönüştürülmesi ve bunlara ait bir bütçe planı.

Eczane dinamikleri içerisinde klasik bir pazarlama planı yapmak çok da mümkün olmayacaktır. Bununla birlikte özellikle somut pazarlama hedefleri koymanız önemlidir. Örnek verirsek kendinize hedef olarak gelecek 6 ay içerisinde en az 60 yeni danışan edinmeyi veya bir üründen haftada en az 30 kutu satmayı belirleyebilirsiniz. Daha basit olarak da bütçe planında geçen yıla göre %30’luk büyüme koyabilirsiniz. Hedeflerinizi sadece maddi olmayabilir. Danışan memnuniyeti, sadık danışan sahibi olmak gibi hedefler de koyabilirsiniz.

 

ECZANENİNİZİ AÇARKEN NASIL İÇİNİ, ALACAĞINIZ ÜRÜNLERİ, ELEMANLARINIZI VS. PLANLADIYSANIZ HER YIL ECZANENİN FAALİYETLERİNİ VE BUNLARDAN BEKLEDİĞİNİZ SONUÇLARI DA PLANLAMALISINIZ.

Eczaneniz için yapacağınız bir pazarlama planının ana çatısını şu şekilde toparlayabiliriz.

  1. Amaçlarınız: Gelecek 6 ay içerisinde eczanenizde amaçlarınızı belirleyin.
  2. Stratejiniz: Bu amaçlara ulaşmak için gerekli temel stratejiyi belirleyin.
  3. Taktikleriniz: Belirlediğiniz stratejiyi uygulama yollarını belirleyin.
  4. Aksiyonlarınız: Ne şekilde harekete geçeceğinizi tanımlayın.
  5. Kontrol: Yaptıklarınızın sonuçlarını kontrol etmeyi unutmayın.

Pazarlama ve bütçe planlarınızı yıllık yapın ancak 3 ayda ya da en geç 6 ayda bir kontrol edin. Unutmayın hiç bir plan ebedi değildir. Planlayın, deneyin, ölçümleyin. Tekrar planlayın, deneyin, ölçümleyin. Pazarlamanın ve nihayetinde satışın sonu olmayan bir süreç olduğunu aklınızda tutun.

Kaynaklar:

1.http://www.pharmamanage.gr/en/marketing/375-making-a-simple-marketing-plan

2.https://www.pbahealth.com/how-to-develop-a-pharmacy-marketing-plan/

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It