15 Kasım 2016

Çerkezköy’deki Esra Eczanesi “Bir Güzeltme Öyküsü” projesi kapsamında yenilendi

guzeltme 1guzeltme 4guzeltme 2guzeltme 6

Geleceğin E hali fuar ve kongre organizasyonunun ana teması Güzelleştirmek ve Düzeltmek kelimelerinden türetilen “Eczaneler Güzeltir” idi. Kongre kapsamında bu slogan üzerinden çok sayıda proje ve sunum gerçekleştirildi. Ancak bir proje vardı ki bu slogan ile tam örtüşmüştü: “Bir Güzeltme Öyküsü”. Ecz. Esra Yörük’ün Tekirdağ-Çerkezköy’deki Esra Eczanesi proje kapsamında yenilenmişti. Bir Sosyal Sorumluluk Projesi olan bu yenilenmenin hikâyesi Geleceğin E hali’nde düzenlenen oturumda ele alındı. Toplantıya; Projenin Koordinatörlerinden Kongre Yürütme Kurulu üyeleri, Ecz. Neylan Zırhlıoğlu ve Ecz. Fulya Urgancıoğlu, Generica Pazarlama Müdürü Nihan Ös, Bayer Satış Müdürü Songül Ar Dicleli, L‘Oreal Aktif Kozmetik İş ve Perakende Geliştirme Müdürü Sibel Ayata Büyükkurnaz, Ezaş Konsept Eczane Proje Departmanı Yöneticisi Mimar Cengiz Doğanşen ile Ecz. Esra Yörük katıldı. Projenin Koordinatörlerinden Ecz. Neylan Zırhlıoğlu ve Ecz. Fulya Urgancıoğlu; “Eczaneler Güzeltir derken tam olarak ne demek istediğimizi, amacımızı tüm Meslektaşlarımıza ve Sektördaşlarımıza en doğru ve somut şekilde bu proje ile gösterme imkânı bulduk” dediler. Bu projede Generica, Bayer, L’Oreal ve Ezaş Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği’nin proje destekleyicileri oldular.

Pilot Eczane: Esra

Ecz. Neylan Zırhlıoğlu projenin sunumunda yaptığı konuşmada, “Öncelikle projenin gerçekleştirileceği eczanenin aday kriterlerini belirledik. Bugüne kadar eczanesini geliştirmek, değiştirmek istemesine rağmen, bu konuda belki cesaret edemediği, belki de nerden başlayacağını bilemediği için bir türlü ilk adımı atamayan genç bir meslektaşımızı aramaya koyulduk… Yaptığımız çok yönlü araştırmalar neticesinde, Ecz. Esra Yörük’ün Çerkezköy’deki Esra Eczanesi’ni pilot eczanemiz olarak belirledik. İlk adım olarak proje ortağımız Ezaş tarafından pilot eczanemizin dekorasyonu, kategori yönetimine uygun hale getirildi ve tamamen yenilendi. Eczane Yönetim Sistemi (EYS) yöneticileri Fikret Küçükkoyuncu ve Caner Aktaş’ın desteği ile eczanemizdeki teknoloji ve yazılım alt yapısı efektif kullanıma hazır hale getirildi. Eczacımızın önceleri sistemindeki ürünlerin kategori ve marka eşleşmeleri olmadığından analiz yapamadığından yola çıktık ve eczanesinde EYS otomatik eşleştirme hizmeti almasını sağladık. Böylelikle kategori, marka, ay ve yıl bazında satışlarını, iş paylarını, geçen seneye göre büyüme ya da küçülmelerini, stok dağılımını, stok gün sayılarını görebilmesini ve analiz edebilmesini sağladık. Perakende ve reçete iş paylarını takip etmesini aylık kaç işlem yaptığını ve fatura ortalamalarını bilmesi sipariş modülü ile de daha güvenli ve anlamlı sipariş verebilmesini kısacası etkin aksiyonlar alabilmesi sonucu eczanesini daha iyi yönetmesini sağladık” diye konuştu.

“Proje sürekli hale gelecektir”

Ecz. Fulya Urgancıoğlu da konuşmasında şunları söyledi: “Eczanelerimizin  doğru kategorizasyon, fiziki yapılarının güzeltilmesi ve eczacının eczanesini düzgün yönetmesi ile eczanelerimizdeki gelişimi ve farklılığı  hep birlikte gördük. “Bir Güzeltme Öyküsü” projemizde heyecanımıza ortak olan, her aşamasını sahiplenip gerçekleşmesine içtenlikle katkı sağlayan; Generica Pazarlama Müdürü Nihan Ös’e, Bayer Satış Müdürü Songül Ar Dicleli’ye, L‘Oreal Aktif Kozmetik İş ve Perakende Geliştirme Müdürü Sibel Ayata Büyükkurnaz’a, Ezaş Eczane Dizayn Genel Müdür Yardımcısı Fatih Yıldız’a, Projemize büyük emek veren Ezaş Konsept Eczane Proje Departmanı Yöneticisi Mimar Cengiz Doğanşen’e katkıları nedeniyle Gönülden teşekkür ediyoruz. Pharmetic girişimci eczacılar derneği bu projeyi sürekli hale getirerek meslektaşlarımıza, Mesleğimize hizmet etmeye devam edecektir.”

“Yenilikçi yaklaşımları misyon edindik”

Projenin destekleyicilerinden Generica Pazarlama Müdürü Nihan Ös de yaptığı konuşmada, “Generica İlaç Tic. A.Ş olarak, birçok farklı tedavi alanındaki mevcut ürünler ve gelecekte lansmanını yapmayı planladığımız yenilikçi ürünler ile gücümüzü bugünlerden yarınlara artırarak büyümeyi hedeflemekteyiz. Walmart datalarına göre eczanelere en çok danışılan ilk dört alandan ikisi olan, grip ve eklem sağlığı alanlarında yaptığımız son lansmanlarımız ile ihtiyaca yönelik yenilikçi ürünler sunduk.  “Gribe karşı – Cistus Antivirus Pastil” ve “Eklem Sağlığında – Nemartro” markaları ile OTC pazarına sunduğumuz yenilikçi ürünler ile ihtiyaca cevap vererek başarılı bir çıkış sağladık. Bu iki ürünümüz ile fark meydana getirdik. Fark yaratmak değişimin içerisinde var olmayı gerektiriyor. Bunun sürdürülebilir olması daha kıymetli. Biz Generica olarak sürdürülebilir olmayı hedefledik. Hem markalarımızın arkasındayız hem de çok farklı ürünlerle fark oluşturmaya devam edeceğiz. Eczacılarımızın Sağlık Danışmanlığı misyonunun, tüm ilaçlarda ve özellikle OTC ürünlerinde çok değerli olduğunu düşünüyoruz. Ancak bu misyonu icra ederken, eczanelerde yenilikçi yaklaşımların, Eczacılarımızı destekleyeceği fikrine bizler de katılmaktayız. Bu noktada Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği’nin öncülüğünde ‘Bir Güzeltme Öyküsü Sosyal Sorumluluk Projesi’nin içinde, yenilikçi yaklaşımları misyon edinmiş bir firma olarak yer almaktan onur duymaktayız” dedi.

OTC alanı büyüyor

Bayer Satış Müdürü Songül Ar Dicleli de konuşmasında şunları söyledi: “Bayer Türk Tüketici Sağlığı olarak her geçen gün büyüyen ve gelişen OTC alanında, pazara yön veren, hastaya/tüketiciye daha iyi çözümler üretmeye odaklı, sadece markalarımızı değil, eczane içerisindeki kategoriyi büyütmeye de önem veren bir anlayışa sahibiz. Lider markalarımız, uzman ekibimiz, global OTC tecrübemiz, eczane içerisindeki fark yaratan aktivitelerimiz ile ülkemizdeki en güvenilir mesleklerden birine sahip olma gururunu taşıyan, siz değerli eczacılarımızla iş ortaklığı içerisinde olmaya devam edeceğiz.”

Eczacıları değişime inandırmak

L’Oréal Türkiye’nin, Aktif Kozmetik olarak yıllardır eczanelerin gelişimi, değişimi adına önemli yatırımlar yaptığını belirten L’Oréal Aktif Kozmetik İş ve Perakende Geliştirme Müdürü Sibel Ayata Büyükkurnaz, “Bu doğrultudaki çalışmalarımız neticesinde dermokozmetik kategorisini meydana getiren markalarımız eczane sektörüne, yeni tüketici kazanımı, profesyonel eğitimler, eczane içi danışmanlık ve destekler vermiş, bir anlamda kategori yönetimini yeniden şekillendirmiştir. Bize göre, eczane kanalı tüketicilere güven, etki, sağlık uzmanlığı ve yakınlığı bir arada sunabilecek tek perakende noktasıdır. Örneğin cilt sağlığı için eczane referans yeridir. Bu nedenle Dermokozmetik eczaneler için, eczaneler de dermokozmetik için son derece önemlidir. Eczane değişimi derken; düzgün kategorizasyonun, deneyim yaşatan alanların, konforlu atmosferin, doğal gelen trafiği alışveriş deneyimine çevirmenin eczacılara ilave hizmet alanı oluşturduğunun bilincindeyiz. Dolayısı ile bu doğrultuda yatırım yapmak aslında gelişimin kendisini gerçekleştirmek demektir. İşte bu sebeplerden; Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği’nin öncülüğünde başlatılan ve eczaneleri geliştirmek için, gerçek bir çalışmayı sonuçları ile göstermek fikri bize çok anlamlı geldi. Böyle bir uygulamanın eczacılarımızı değişime inandırmak ve harekete geçirmek için en doğru yol olduğunu düşündük. Örnek bir uygulama ile bu projenin parçası olmak bizi çok heyecanlandırdı. Sonuçta; birlikten kuvvet doğdu, çok güçlü, lezzetli ‘bir gurme menü’ ortaya çıktı. Bu menüye sosyal sorumluluk, dernek, tedarikçi ve diğer kategori kaptanlarının ortak çalışması, coşku, tutku, sektörel bilgi gibi unsurlar tat kattı. Keyif aldık, mutlu olduk, onur duyduk…” diye konuştu.

Dünya standartlarını yakalamak…

Projenin mimarı, Ezaş Konsept Eczane Proje Departmanı Yöneticisi Cengiz Doğanşen

ise şunları söyledi: “Bir mimar olarak eczane tasarım sektöründe geçirdiğim on yıllık süreçte üzerinde durduğum en önemli nokta, eczanelerin nasıl geliştirileceği olmuştur. Çünkü dünya standartlarını yakalamak ancak gelişim için değişen eczanelerle birlikte mümkün. Bunu tecrübe ettiğim eczanelerde elde edilen başarılar daima beklenenin üzerinde olmuştur. Hatta bunun en yakın tanıkları bölgedeki diğer eczaneler olduğu içindir ki çoğunlukla kendileri de bu sürece girmek istemişlerdir. Giderek genişleyen bu yenilenme akımının bana kazandırdığı tecrübeleri kullanarak eczaneler için yapılan bu sosyal sorumluluk projesinde yer almak benim için gurur vericiydi. Çünkü değişimin getirisi olan gelişimin en iyi vurgusu, ancak böyle bir projeyle gösterilebilirdi. Projenin nitel ölçümlenecek kısmında elimden geleni yapmış olmanın ötesinde asıl bende merak uyandıran ise ilk defa gelişimin nicel olarak da ölçümüne tanık olmaktır kuşkusuz. Bu projenin hayata geçmesine öncü olan Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneğine ve proje aşamasında desteklerini esirgemeyen yol arkadaşlarıma teşekkür ediyorum…”

“Hayal edemediklerim hayata geçti”

Projede pilot eczane seçilen Esra Eczanesi’nin sahibi Ecz. Esra Yörük de: “Eczanesinde danışman eczacılığını yapmaya çabalayan, değişime, gelişime açık ama buna gücü ve enerjisi olmayan, mesleki ve ekonomik zorlukların altında ezilmiş, yorgun, kendi halinde bir eczacıydım. Sekiz yıldır aynı yerde değişen şartlara rağmen ayakta durmaya çalışan bir işletmeydim de aslında. Mesleki ve ticari anlamda bazı şeylerin değişmesi, geliştirilmesi gerektiğinin farkında ve niyetindeydim ama zordu meslekte hiçbir şey kolay olmadığı gibi. Sesimi birileri duymuş olacak ki “Esra sen iste, sen başla; biz yanındayız” dediler. İşte PGED ekibiyle böyle mucizevi bir şekilde tanıştım. Hepsini buradan minnetle ve sevgiyle selamlıyorum. Şimdi beraber, bırakın sizlerin, benim bile hayal etmediğim şeyler hayata geçirdik. Bu değişimi Geleceğin E halinde sizlerle paylaşmak benim için inanılmazdı. İnanın bana bu serüven mucize idi. Bu kongrede mesleğime olan inancımın aşkımın bir kez daha kuvvetlendiğini  hissettim. Değişmekten gelişmekten korkmayın yeter ki isteyin. Eczanemde değişimle birlikte ilk etapta yüzde 32’lik bir büyüme yaşandı. Bunun yüzde 72’si ilaç dışı büyüme. Değişime yeni başladım ve bu yolda devam edeceğim” şeklinde konuştu.

Eczanenin yeniden doğuşu…

Görüşlerini aldığımız Ezaş Eczane Dizayn Genel Müdür Yardımcısı Fatih Yıldız da proje ile ilgili şunları belirtti: “Ezaş Eczane Dizayn olarak, 1980’den günümüze 8.500’ün üzerinde eczaneyi planladık, tasarladık ve uyguladık. 36 yıllık tecrübemizle Eczacılarımızın planlama, tasarım ve uygulama konusunda destek alacakları ilk adres olmanın gururunu yaşamaktayız. Türkiye’de 2000’li yıllara kadar eczane tasarımlarının yenilenme sebebi daha çok tasarım kaygıları ve daha fazla konfor sağlamak idi. Planlama ve kategori yönetimi ikinci planda idi. O yıllarda satış kaygısı pek yoktu. 2000’li yıllardan sonra ise sektörel değişimler sebebiyle tasarımlar satışı tetikleyici, kategori yönetiminin ve ilaç dışı ürünlerin ön plana çıktığı, planlamanın öncelikli olduğu modellere doğru değişim gösterdi. Bu değişimin etkisiyle yenilediğimiz eczanelerimizde ilaç dışı ürün kategorilerinde yüksek ciro artışları sağlandı ve eczacılarımızla birlikte büyük başarılar elde ettik. Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği’nin öncülüğünde eczanelerimizdeki inovasyonun gerekliliğini göstermek için sektör temsilcileri ve paydaşlarımızla ortak bir çalışma neticesinde Çerkezköy’de Esra Eczanesi’ni yeniledik. Bu yenilemenin temelinde bir eczanenin doğru planlama, tasarım ve uygulama ile yeniden doğuşuna tanıklık etmek var ve sonuçlarını heyecanla bekliyoruz. Sektörde her zaman “iyi eczacılık uygulamalarını geliştirmek” amacıyla eczacılarımıza yön gösteren Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği’ne Eczacılık sektörüne verdikleri büyük katkılarından dolayı teşekkür eder, örnek eczanemizin, eczacılarımıza referans olmasını temenni ederim…”

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It