20 Mart 2018

“Dino Baby markasıyla yakında tüm eczanelerdeyiz”

ahmet altaylar 2

  

Naturel Medikal İlaç Firmasının kurucusu ve sahibi Ahmet Altaylar çalışmaları hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik:

Naturel Medikal ilaç ile ilgili kısaca bilgi verir misiniz?

Kalite vazgeçilmezdir. 50’ye yakın ülkeye yapmış olduğumuz ihracatımızdan edindiğimiz üretim kültürü neticesinde, sektöre yönelik kaliteli ve güvenilir ürünler yapan, AR-GE’sinde nitelikli, mesleki düzeyi ve bilgisi yüksek insanlar çalıştıran çözüm odaklı on iki yıllık bir firmayız. Bu süreçte CMP, Numaralı CE ve BRC yönetmeliğine uygun üretim yapabilen güçlü, deneyimli ve bilgili üretim kadrosuna sahibiz. Ayrıca jel, dezenfektan, antiseptik solüsyon, şampuan, Gyno, bebek grubu, gargara, OTC, Lubricant ve diğer ürün gruplarında üretim makine parkurlarına sahip 200’e yakın ürünü bulunan, kendi öz sermayesiyle geleceğe emin adımlarla yürüyen ve güçlü projeleri olan bir firmayız.

Rakipleriniz ile aranızdaki fark nedir?

Sektörde macera aramayan, kimsenin etlisine sütlüsüne karışmayan ve dedikodulara kulak asmayan, bizden 30-40 yıl önce kurulan firmalardan bile daha kaliteli ürünler üretme çabasında olan, kendi tasarımlarımızın taklitleri ile karşılaşmamıza rağmen yeni tasarımlar geliştirerek rakiplerimizle aramızı biryandan kapatırken, pek çoğuyla da fark atabilen, her şeyden önemlisi akıllı hareket edebilen bir firmayız. Ticaret uzun soluklu bir yarıştır. Bu yarışta çoğu firmayı geride bıraktığımızı biliyoruz. Hastanelere yönelik ürün gruplarımıza hızla eczane ve medikal kozmetik grubumuzu da ekledik. Üretim parkurlarımızı, AR-GE çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı geleceğe yönelik güçlü, dinamik bir yapıyla kurduk. Hızlı, kontrollü ve kaliteli ürün çıkışları yapabilecek bir tesise sahip olduk. Dünya markalarını örnek aldık. Hatta daha iyilerini ürettik diyebilirim. Projelerimiz tüm detaylarıyla tasarlanmış olup, yakında adımızı daha da ön plana çıkaracak atılımlar yapacağız. Öyle ki ülkemizde böyle bir firmanın var olduğuna dair şaşkınlık yaratacağız. Bunu ekibime, tüm içtenliğimle, kendimden emin ve gülümseyerek söylüyorum.

İhracatlarınız ile ilgili bilgi verir misiniz?

50’ye yakın ülke ile çalışıyoruz. Bu yıl ki hedefimiz bunu 70 ülkeye çıkarabilmek. Bunun için yatırımlar yapıyoruz. Müşteri memnuniyeti ve çözüm ortağı olma aşamasında ekip olarak çok başarılıyız. Kendi işimize duyduğumuz sevgi saygıyı titizlikle müşterilerimize yansıtıyoruz. Dünyadaki bilinirlik oranımız ülkemizden çok daha fazla. Bu yıl kendi ülkemize daha da fazla hizmet vermek istiyoruz.

Dino Baby markası için ne söyleyebilirsiniz?

Dino Baby, yeni oluşturduğumuz, pazara yönelik, ürün çeşitliliği çok olan bir bebek grubumuzdur. Kalitesinden emin olduğumuz dünya markalarıyla boy ölçüşecek bir gruptur. Ekibimi verdikleri emek için buradan kutluyorum. Kullanıcının gönül rahatlığıyla tercih edip dünyadaki en kıymetlisi olan gelişme çağındaki bebeklerinde kullanabilecekleri ürünlerdir. Emin olun ki yurt dışında üretim yapan bir firma olsaydık bu konuyla ilgili ülkemizdeki önemli toptancılar bayilik almak için yarışırlardı. 12 yıllık bilgi, emek ve tecrübenin sonucu apar topar değil, 3 yıllık AR-GE sonucu ortaya çıkmış ürünlerdir.

Gelecekte Naturel Medikal İlaç firmasını nerede görüyorsunuz?

2006 yılında kurduğum ancak sahibi olarak, müşteri ve çalışanlarımızı gördüğüm firmamızın dünyada çok önemli projelere adını yazdırmak için gün saydığını söyleyebilirim. Bunun paralelinde çok daha hızlı bir büyüme sürecine girip, geçmişiyle ve geleceğiyle örnek olunacak bir firma olacağız.

Biliyorsunuz ki bazı firmalar hisselerini satışa çıkarıyorlar. Sizin de böyle bir düşünceniz var mıdır?

Evet biliyorum. Global yatırım şirketlerinin yanı sıra İngiltere, Almanya ve hatta Çin’den bile hisse almak isteyen, ortak olmak isteyen firmalar var. Geçen hafta Kuveyt’ten bir teklif aldık. Bizi gururlandırıyor, doğru yoldayız diye düşünüyorum. Ancak kısmet meselesi, çok net bir şey söyleyemiyorum.

Ülkemizdeki sektöre yönelik sanayi yatırımları hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Yeterli buluyor musunuz?

Malumunuz Ticaret Odası, bir sanayici için çok şey ifade ediyor mu bilmiyorum ama bizim için sadece oda desem yeridir. Boş bir oturma odası bile daha kullanışlı diyebilirim. Sanayi odası her ay dergi yollar, başkan ya plaket verir ya da alır. Protokol ve seyircilerin boy boy fotoğrafları. Hazır metin konuşmaları. Bence bu moddan çıkılmalıdır. Kurulma amacına yönelik hizmet verdiklerine tanık olmadım. Ekonomi Bakanlığı’nı ise gittiğimiz yurt dışı fuarlarında stant kurup bizlere çay, kahve servisi yaparken değil tesisimizde geleceğe yönelik yatırımları konuşup el sıkışırken görmek istiyorum.

Son olarak dergimizi nasıl buluyorsunuz?

Sektörde çok yeni olmasına rağmen çok yol kateden, farklılığıyla öne çıkan, eleştiriye açık ve eleştiriyi dikkate alan, samimi, sektördeki büyük küçük her firmaya omuz veren, yanında olan bir dergisiniz. Seviyorum sizin bakış açınızı. Rakipleri aleyhinde konuşmayan, yapamayacağına tamam demeyen, kendinize güven eksikliği duymayan bir dergisiniz. Umarım uzun yıllar birlikte var oluruz.

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It