17 Eylül 2015

ECZ. YILMAZ ERGÜL: BABE, SON TÜKETİCİNİN MEMNUNİYETİNİ ÖNCELEYEN BİR FİRMA

yılmaz 1Dermokozmetik ürünlerine ilgi her geçen gün artıyor. Gelen talep doğrultusunda pazara her geçen gün yeni firmalar ekleniyor, pazarda önceden beri var olanlar da sürekli ürün yelpazesini genişletiyor. Oldukça hareketli bu sektörde öne çıkan firmalardan biri de Optimer Sağlık Hizmetleri. İlk olarak 2004 senesinde Babe markası ile dermokozmetik sektörüne giren firma, bugün geniş ürün yelpazesi ile Eczaneler aracılığıyla tüketicilere ulaşıyor. Babe markasını sektörde lider konuma getiren Optimer Sağlık Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Ecz. Yılmaz Ergül ile bir söyleşi gerçekleştirdik:

Optimer Sağlık Hizmetleri ne zaman kuruldu? Şu anda hangi markaları bünyesinde bulunduruyor?

Optimer Sağlık 2004’de kuruldu. Şu an bünyemizde BABÉ, BABÉ PEDİATRİK, FASHİON COLORE NATURA saç boyası, BOMTECH cilt analiz cihazı ve NVEY ECO yüzde 98 organik makyaj ürünleri ile meslektaşlarımıza hizmet veriyoruz.

2004 yılında Türk tüketicisiyle tanışan BABÉ Laboratorios ürünleri geçen 11 yıl içerisinde büyük ilgi gördü. Bu ilginin sebebi neydi?

Biz distribütör bir firmayız, BABÉ’nin satış stratejisini İspanya’dan aldığı gibi değil de, onun üstüne bir şeyler katarak son tüketiciye ulaştırdık, OPTİMER distribütör olarak değil kendi markasıymış gibi hareket etti. Tabii burada Babe’nin kaliteli oluşu, ambalajın sade ve anlaşılır olması ve son tüketici memnuniyeti de bu başarıyı hızlandırmıştır. Muhatap olduğumuz meslektaşlarımın da bu süreçte katkısı büyük. Çünkü eczanelerin en yakın sağlık danışmanı olarak son tüketici tarafından çok güvenilen kurumlar olması da bu başarıya katkı sağlamıştır. Biz inanıyoruz ki önce güven satılır.

Babe’yi seçerken kriteriniz ne oldu?

2004’de BABÉ ile ilk tanıştığımızda, BABÉ’nin patronu olan mr. Ruiz’in eczacı olması bizi daha çok heyecanlandırdı. BABÉ basit cilt sorunlarına çözüm bulmak için kurulmuş bir firma. Bu firmanın felsefesi ile Optimer felsefesinin örtüşmesi, eczacılık deontolojisine önem veren, tamamen müşteri memnuniyeti üzerine kurduğu felsefe, bizimde çok arzu ettiğimiz bir felsefe. Etik kurallara uyma, ürün kalitesi, İspanya’daki güçlü Ar-Ge ve üretim tesisi, müşteriye güven veren bir algı, bunlar bizim BABÉ’yi tercih etmemize sebep olmuştur. Sonraki yıllarda da ne kadar doğru bir karar verdiğimizi gördük. BABÉ’nin son tüketiciyi daha çok düşünen, son tüketicinin memnuniyetini önceleyen firma olması bizimde çok arzu ettiğimiz bir durum.

BABÉ Laboratorios ürün grubunda neler var?

BABÉ Laboratorios’un ürün gruplarımızda, Yüz Serisi (Günlük bakım, Anti-Age bakım ve Özel bakım ürünleri), Stop Akn Serisi (Akneli ve yağlı ciltler için), Vücut Serisi (Günlük, Hassas, Özel bakım ve Atopik kuru cilt bakım ürünleri), Güneş Koruma Serisi (Yüksek yağlı, karma, kuru ciltler için Yüz ve Vücut koruma ürünleri), Saç Serisi (Günlük saç bakımı ve sık karşılaşılan saç dökülme, yağlanma ve seboreik dermatit sorunları için saç bakım ürünleri), Babé Anne ve Bebek Bakım Sersisi (Özel anne bakım ürünleri, bebeklerin günlük bakımı, özel bakımı ve cilt sorunları için destek tedavi ürünleri) bulunmaktadır.

2015 yılında piyasaya sunduğunuz yeni Babe ürünleri hangileri? Özelliklerinden biraz bahseder misiniz?

Babé Laboratorios’un son teknoloji ile geliştirmiş olduğu Hassas ciltler için Vücut Bakım Ürünleri, geçtiğimiz Temmuz ayında piyasaya çıktı. Bu ürünlerimiz stres, iklim koşulları, beslenme değişiklikleri veya bazı kozmetik içeriklerin neden olduğu kaşıntı, kızarıklık sorunlarını azaltarak gün boyu cildi rahatlatır ve cilde özel bakım yapar. Hydra-Calm Duş Jeli hassas ciltlerin günlük hijyeni için hafif kıvamlı duş jelidir. Banyo sonrasında yine hassas ciltlerin kuruluğunu gidermek ve cildi yatıştırmak için Hydra –Calm Vücut Sütü ile hassas ciltlerin sorunlarına destek oluyoruz. Yeni ürün serilerimize bir yenisini de Eylül ayında Babé VITANCE ANTI-OX Serisi ile ekleyeceğiz. Bu serimizin amacı; Her gün oksidatif strese maruz kalan ve bu sebepten dolayı canlılığını kaybetmiş solgun ciltleri yeniden yapılandırmaktır. Özellikle Stres, çevresel kirlenme, tütün kullanımı, alkol, yetersiz diyetler veya güneşe aşırı maruz kalma gibi nedenlerle oluşan erken cilt yaşlanmasıyla mücadele etmektir. Bu serinin içeriğinde, Akdeniz kökenli doğal maddeler (Zeytin, Üzüm, Domates, Yeşil çay ve Buğday) kullanılmaktadır. Bu yeni ürün serimizde; Günlük temizleme için – Babé detoks etkili temizleyici jel, günlük nemlendirme – Babé canlandırıcı ve nemlendirici krem, serum – Babé provıtalısıng+ serum, konsantre bakım için- babé konsantre aydınlatıcı sprey bulunmaktadır. Tüm ürün serimiz, Konsantre Akdeniz kökenli antioksidan aktif maddeleri ile cildi aydınlatır. Serbest radikalleri inaktive eder. Hücre duvarını güçlendirerek ve hücresel oksidatif strese karşı koyar. Foto-yaşlanmayı önlemeye yardımcı olur. Cildi nemlendirir ve derinin esnekliğini koruyarak anında ışıltı kazandırır. Diğer ürünlerimizde olduğu gibi Babé VITANCE ANTI-OX Serisi• Boyar madde • Paraben ve Alerjen parfüm içermez. Hipoalerjeniktir ve Dermatolojik ve oftalmolojik olarak test edilmiştir.

Eczacılar neden Babe’yi tercih ediyorlar? Fiyat politikanız nasıl?

Babé Laboratorios’ın en büyük özelliği ilaç tedavisine destek olarak bireylerin günlük kozmetik ve bakım ihtiyacını karşılamasıdır. Özellikle geniş Dermokozmetik ürün çeşidi sayesinde birçok kronik cilt hastalığının idame tedavisine destek çözümleri sunmasıdır. Eczacılarımızın sağlık danışmanlığı rolünü yürütebildikleri ve tüketicilerine çözüm sunabildikleri önemli bir marka oluşu, ürünlerin sade ve ambalajlarındaki Türkçe açıklamaları, ürünlerin eczacı ve tüketici tarafından kolay kullanım özellikli oluşu, ayrıca tüm ürünlerimizde yüksek ve yenilikçi teknoloji ile üretilmesi, cildi tahrişe ve alerjiye neden olabilecek Paraben, Boyar madde, hayvansal kaynaklı maddeler ve Mineral yağlar içermemesi Babé ürünlerini tercih etmelerini sağlıyor. Tüm ürünlerimiz hipoallerjenik özellikte olduğundan tüketici sağlığını korumada ve allerji riskini en aza indir. Fiyat politikamız 22.50 TL ile 149.00 TL arasında değişkenlik göstermektedir. Fiyat politikamızda ürünlerimizin konsantre oluşu ve yüksek ml’li ambalajları tüketicilerimizin ekonomilerine ciddi katkı sağlayarak uzun süre ürünlerimizi kullanma imkânı sunmaktadır.

Türkiye’deki dermokozmetik pazarından biraz bahseder misiniz? Doyum noktasına ulaşıldı mı? Yeni markalara ihtiyaç var mı?

Türkiye’deki Dermokozmetik sektörü son 10 yıllık süreçte hızla büyümeye başladı. Özellikle halkımızın bilinçlenmesi, bilginin kolay elde edilir olması tüketiciyi kaliteli ve sağlık sorunlarına destek olan ürünleri kullanmaya sevk etti. Bu yaklaşım sağlığın önerildiği yerlerin önemini artırarak, hastaların doktor ve eczacı önerileri ile cildine, hastalığına uygun ilaç ve destek tedavi ürünleri kullanmalarını sağladı. Bu gelişimin hızla artıp büyüyeceğini düşüyoruz. Şu an Türkiye’de 25.000 aktif eczane bulunmakta bu eczane sayısı çok ciddi bir sektör olduğunu göstermesine rağmen dermokozmetik önerisi yapabilen Eczane sayısı henüz %10’u geçmemektedir. Sektörün gelişime ve yatırıma açık olduğunu düşündüğümüzden bizlerde üzerimize düşen sorumlulukları yatırım yaparak ve sektöre eğitim, karlık destekleri sunarak katkı yapıyoruz. Sektörün yapılacak yatırımlarla ve sektör temsilcilerinin katkıları ile gelişeceğine inancımız yüksek. Özellikle son yıllarda eczanelerde oluşan konsep değişim rüzgarının eczanelerde artması tüketicinin eczanelere bakışını ciddi anlamda değiştirdi. İnsanlar artık eczanelerden sadece ilaç almıyor, aynı zamanda sağlık danışmanlığı alarak birçok sağlık sorunu hakkında faydalı bilgilere ulaşarak kişisel bakım, dermokozmetik, cinsel sağlık, vitamin vb. ürünlerini bilinçli tüketmektedir. Yeni konsept ile tüketicilerin eczanelerimizin içerisinde ihtiyaçlarını karşılayacak sayıda marka var dememiz çok doğru olmaz. Çünkü birçok ülkede eczanelerin çok geniş ürün gruplarına ve çeşitliliğine sahip olması bizimde gelişimimiz için önemli birer örnek teşkil etmektedir. Gelişimin en önemli sırrının eğitimden geçtiğini düşünüyorum.

Son olarak Fashion Colore Natura markasını ülkemize getirmiştiniz. Bu ürününüz ile ilgili neler söylersiniz?

Fashion Colore Natura markamız eczane sektörünü geliştirmek ve tüketicilerimizin sağlık sorunlarını gidermeye destek olmak için İtalya menşeili doğal saç boyamız. Özellikle çok hassas saç derisi, Kemoterapi tedavisi gören hastalar, hamile ve emziren annelerin saç bakımı için önerdiğimiz doğal; Argan yağı, ayurveda karışımı (neem yağı, susam yağı, bacopa monnier, zeytinyağı ve kına) ihtiva eden; amonyak, P-fenilendiammina, resorcina, paraben ve alerjik kokular ihtiva etmeyen özel bir formülasyona sahiptir.

Bir de cilt analizinde dünya teknoloji lideri Bomtech ürünlerini pazarlıyorsunuz. Bu ürünün piyasadaki konumu nedir? Eczanelerde de kullanılıyor mu?

Bomtech Cilt Analizinde Dünya Teknoloji Lideri markamız ile sağlık sektörünün gelişmesini ve hizmet kalitesini artırmayı hedefliyoruz. Bomtech ile, tüketicilerin daha bilimsel olarak cilt ve saçlarını analiz ederek onların ciltlerindeki tüm ayrıntılarını gözlemlemeyi ve bu gözlem ışığında profesyonellere saç ve cilt analizi etkili çözümler sunmaktayız. 10 yılı aşkın süredir Bomtech Markası ile sağlık sektörüne yeni ve etkin çözümler ve verdiğimiz hizmetler sayesinde bugün sektör liderliğine yükselmenin gururunu yaşıyoruz. Bomtech ürünlerimiz dermokozmetik önerisi yapan eczanelerin yaklaşın %80 ‘inde aktif olarak kullanılmaktadır. Ayrıca hastane ve estetik merkezlerinin yanı sıra parfümeri ve kozmoshoplarda da yaygın olarak kullanılmaktadır.

Optimer Sağlık Hizmetleri olarak önümüzdeki yıllara sektör adına nasıl bakıyorsunuz?

Optimer ailesi olarak mesleğimizi seven, mesleğine aşık bir ekip kurduk. Bu sektöre güvendiğimiz için bu kadar içten sahiplendik. Tabi ki değişim devam ediyor. Batının geldiği noktaya gelemedik daha, bu da bu sektörün daha da büyüyeceğine işaret ediyor. Son yıllarda eczanelerin ilaçtan kârlılığın düşmesi, sektörü ve OTC’yi çok cazip hale getirdi. Biz de Optimer olarak bu değişime katkı sağlamak için bütün bölgelerimizde eğitimler düzenliyoruz. Değişimin önce eczacının zihninde olduğuna inandığımız için önce eğitim diyoruz. Bunun için de firma olarak eğitime çok önem veriyoruz. Bu pazarın gelecekte çok iyi bir noktada olacağına inanıyorum. Yeter ki meslektaşlarımız dünyadaki ivmeye ayak uydursunlar, nereye gittiğini takip etsinler. Eczanelerinde istikrarı sağlayan, düzenli çalışan markalara sahip çıksınlar. Eczanelerinde konumlandıracakları markalar için lütfen seçici olsunlar.

Firma olarak sektörde hedefleriniz neler?

Sektördeki hedefimiz, kalite ve hizmet standardımızı yükseltmek. Bu yüzde 10’luk eczane değişimini yukarı çekmek için eğitim sayılarını artırmak, var olan markalarımızı Türkiye’nin en iyi dermokozmetik markaları arasında ilk üçteki yerini korumak, nasip olursa 2016’da bu gurubun yeni üyesi olan yeni bir markayla piyasaya çıkmak.

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It