25 Kasım 2015

ECZACILIKTA ÜÇ NESİL

neylan 1

Geleceğin E hali Kongre Yürütme Kurulu Başkan Yardımcısı, Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği (PGED) 3. ve 4. Dönem Başkanı ve Moda Zırhlıoğlu Eczanesi’nin sahibi Ecz. Neylan Zırhlıoğlu, meslekteki 30. Yılını kutladı. Neylan Zırhlıoğlu ile dolu dolu geçen 30 yılı konuştuk:

Kendinizi biraz tanıtır mısınız?

Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Mezunuyum. Daha sonra Optisyenlik ve LCC Estetisyenlik eğitimlerini tamamlayıp sertifikalarını almaya hak kazandım. İstanbul Eczacı Odası’nda 20 yılı aşkın süre Bölge Temsilciliği ve Denetici Eczacı olarak görev yaptım. İstanbul Eczacı Odası’nda İlaç Dışı eczane ürünleri komisyonunu kurdum. Komisyonumuzun çalışmaları ile İstanbul’daki meslektaşlarımızın çok sayıda eğitim almalarını ve Eczanelerinde, ilaç dışı ürünlere yer vermelerini sağladık. Firmalarla sorun yaşayan arkadaşlarımıza yardımcı olmaya çalıştık. İstanbul dışındaki Eczacı odalarımızda da çok önem verdiğim bu komisyonun kurulabilmesi için girişimlerim oldu. Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği’nin kurucu üyelerindenim. Yine bu Derneğin 4 Yıl süre ile Yönetim Kurulu Başkanlığını yaptım.

Eczacılık mesleğinizde 30. Yılınızı kutluyorsunuz. Nasıl bir duygu anlatır mısınız?

Eczacılık bana, babamdan kalan bir miras… Mesleğimi ilk günkü heyecanla yapıyorum… Dünyaya bir kez daha gelsem yine eczacı olurdum… Kızımın da eczacı olması bana büyük mutluluk veriyor…30.Yılımı hastalarım, ailem, arkadaşlarım ve Sektör Temsilcisi dostlarım ile beraber kutladığım için çok yoğun duygular içindeyim. Geçmişin ve Geleceğin en güvenilir ve en güzel Mesleğine sahip olduğum için çok gururluyum.

Eczanelerin kendisini yenilemesi gerektiğine inan bir eczacısınız. Bunun yararlarını biraz anlatabilir misiniz?

Sürekli değişim ve gelişimden yana olan ve günceli takip eden eczacılardan biriyim. Ülkemizde ilaç dışı sağlık ürünlerine, besin desteklerine, dermokozmetiklere, OTC ürünlerine eczanesinde yer veren ilk eczacılar arasında yer aldım. Eczacılık Fakültelerinde Kozmetoloji ve Fitoterapi Eğitimi alan tek meslek grubu olduğumuzdan yola çıkarak ve Sağlığın güzellikten geçtiğine inanan bir Eczacı olarak Dermokozmetiklerin ve Besin Desteklerinin mutlaka Eczanelerde ve Eczacı danışmanlığı ile tüketiciye verilmesi gerektiğine inandım ve savundum. Yaklaşık 12 yıldır sürekli eğitimlere katılan bir eczacıyım. Yıllar önce katıldığım bir eğitimde ki Eğitimci Dostumuzun “Kendinizi, eczanenizi ve ekibinizi sürekli yenilemek ve geliştirmek zorundasınız. Geleceği ancak bu şekilde yakalayabilirsiniz” sözünü hiç aklımdan çıkarmadım. Elbette tüm bu gelişmeleri çağdaş ve modern tarzda düzenlenmiş tüketicin her türlü sağlık ihtiyacına cevap verebilecek ortamlarda sağlamak için öncelikle eczanelerimizin fiziki şartlarını iyileştirmemiz gerekiyordu. Bu sebeple yurt dışında katıldığım birçok Eğitim, Kongre ve Fuarlarda çağdaş Eczacılığı takip etmeye çalıştım.

Eczanelerin marka haline gelmesi konusundaki düşünceleriniz neler?

Eczanelerimizi “Sağlık & güzelliğe dair her şey” sloganı ile danışmanlığımızı kullanarak bilgimizi sunarak birer marka haline getirmeliyiz. Günümüz tüketicisi yoğun çalışma temposu içerisinde ihtiyacı olan gerek hastalığı ile ilgili ürünlerini gerekse kişisel bakımı ile ilgili ürünlerini kolaylıkla temin edeceği, doğru bilgiyi alabileceği eczaneleri arıyor. Tüketiciye bunları sağladığınız ve o güveni verdiğiniz takdirde Mesleğinizde marka haline geliyorsunuz.

Eczacı danışmanlığı hakkında neler söylersiniz?

Eczacının en büyük gücü bilgisidir. Eczanelerimiz halkın kolaylıkla ulaşabileceği ve bilgiyi ücretsiz alabileceği sağlık danışma noktalarıdır. Bizleri diğer satış noktalarından ayıran özelliğimiz ise ticaret yapmamıza rağmen en güvenilir meslekler sıralamasında ilk sıralarda yer almamızdır. İçinde sırdaşlık, dostluk, hatta bazen öğreticiliği ihtiva eden bir mesleğe sahip olduğumuzu düşünüyorum.

Eczanenizde Dermokozmetik ürünlere büyük yer veriyorsunuz. Dermokozmetiğin satış yeri neden eczaneler olmalı?

Dermokozmetikler tedavi eden ya da tedaviye yardımcı olan ürünlerdir. Eczacılar cilt sağlığı ile ilgili ciddi bir eğitim almaktadırlar. Ayrıca hiçbir Eczacı tüketiciye ticari kaygılarla yaklaşmaz. Eczacı ettiği yemine sadık kalarak hastanın sağlığı önceliği olmak üzere, cilt sağlığı için Dermokozmetik ürün tavsiye eder. Eczanemde Dermokozmetik ve Besin Desteklerine büyük yer verdiğim doğrudur. Ancak kendim kullanmayacağım içeriğine güvenmediğim hiçbir ürünü ve markaya eczanemde yer vermem. Bu konuda şanslı olduğumu düşünüyorum. Üyesi olduğum Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneğinde ki oluşturduğumuz komisyon aracılığı ile özellikle Dermokozmetik ve Besin Desteklerinde ürünlerin imal edildiği ülke, fabrika imalat şartları, ürün içeriği, kontrolleri, sağlık onay belgeleri, pazarlandığı ülkeler açısından geniş bir araştırma yapılmakta ve üyeler bu konuda bilgilendirilmektedir. Günümüzün önemli olgularından biri de bu tür ürünlerin internette bilgisiz ve eğitimsiz kişiler tarafından sadece para kazanmak amacı ile ve hatta eczanelerde satılır ibaresini kullanarak pazarlanmaya çalışılmasıdır. Bu sebeple de halkımız ciddi sağlık sorunları ile karşı karşıya kalmaktadır.

OTC’ye artık eczanelerimiz geniş yer veriyor. Türkiye’de OTC sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Değişen ve gelişen dünyaya paralel olarak sağlık hizmetleri de değişmekte ve tıbbi tedavi hizmetleri kadar koruyucu sağlık hizmetleri de önem kazanmaktadır. OTC ürünleri koruyucu sağlık hizmetinin en önemli bir parçasıdır ve içerikleri gereği bu ürünler hakkında ki en geniş bilgiye sahip danışman eczacılar tarafından tüketiciye sunulmalıdır. Bu nedenle Eczanelerimiz içinde geniş bir şekilde yer almaları gerekmektedir. Kısacası OTC ürünleri geleceğin ve Eczanelerimizin yıldızı olmaya adaydır. Günümüzde yerli ve yabancı ilaç sektörü de hızla OTC ürünlerine ağırlık vermeye başlamış ve bünyelerinde yeni birimler oluşturmayı hızla sürdürmektedirler. Bu sebeple OTC sadece eczanelerin değil tüm Sağlık Sektörünün geleceğidir.

Pharmetic Girişimci Eczacılar Derneği’nin başkanlığını da yaptınız. Derneğin eczacılarımıza faydalarını biraz anlatır mısınız?

PGED’i 2004 Yılında eczacılık mesleğini geliştirmek ve mesleğe farklı bir yön vermek Mesleğimizi eski saygınlığına ulaştırmak için, eğitimlerle bilgilerimizi güncellemek yenilemek bu sayede danışman kimliğimizi daha çok öne çıkarabilmek için, Mesleki dayanışmayı sağlamak ve Çağdaş Eczacılığı Dünya standartlarında uygulayabilmek için  kurduk. PGED, Eczacılık alanında bugün, sadece kendi üyelerine değil tüm meslektaşlarına da yeni bir pencere açmaktadır. Adile Özdağ Başkanın döneminde Derneğimizin yapılanma dönemi idi. PGED komisyonları kuruldu ve eğitimlerimiz başladı… Eğitimler her zaman en büyük önceliğimiz oldu. Eczane  yönetimi, stok finans yönetimi, ekip yönetimi, eczane işletmeciliği eğitimlerinin yanı sıra ürün eğitimlerini aldık ve almaya devam ediyoruz. Aynı Dönem sigarayı bıraktırma projesi, Güneşten korunma projesi vb. gibi pek çok sosyal sorumluluk projesi hayata geçirildi. Yine aynı Dönem “Geçmişten Geleceğe Eczacılık, Geleceğin Eczanesi” Eczacılık buluşması ilk kez bir Dernek Organizasyonu ile Eczacılar ve Sektör buluştu. PGED Başkanlığını yaptığım 4. ve 5. Dönemlerde ise, PGED Kariyer Günleri Projesini başlattık. Amacımız Eczacılık Fakültesi 4.ve 5. Sınıf öğrencilerine yaptığımız eğitimler ile öğrencileri mesleğe ısındırma ve ilaç dışı eczane ürünlerinin daha çok eczanelerde yer almasını sağlamaktı. PGED Uzman Yetiştirme Projesini başlattık, Bu projedeki amacımız gerek besin desteklerinde gerekse dermokozmetikde eğitim alan bilgili eczane personeli yetiştirmekti Sektörümüze çok sayıda yetişmiş eleman kazandırdık. PGED Sağlık Dergisini hayata geçirdik. Türkiye’nin Sağlık Sektöründeki en büyük dergisi olan ve 35.000 tiraj ile üç ayda bir çıkan Dergimiz; konusunda uzman Doktor ve Eczacıların yazıları ile tüketiciyi doğru bilgilendirmek, doğru ürünleri tüketici ile buluşturmak ve yeni ürünleri tanıtmak amaçlı bir yayındır. Tüketicilerimiz Dergimizi aralıksız takip etmekte ve Sektörden de  çok fazla talep görmekteyiz. Geleceğin E Hali 2012 ilk kez kapılarını geleceğe araladı… 6. ve 7. Dönemimiz olan Armağan Ener Başkanın Döneminde başlattığımız projeleri devam etmemizin yanı sıra, bir büyük hayalimiz olan PGED Akademinin  kuruluşunu gerçekleştirdik. Gerek biz eczacıların gerekse eczane teknisyenlerimizin eğitimleri PGED Akademi ile daha farklı ve kapsamlı olarak programlanıyor. Bir başka hayalimiz ise PGED markalı kendi ürünlerimizi üretmekti. Bunu da başararak ürünlerimizi büyük bir gururla tüketicilerle tanıştırmaya başladık. Hepimiz için farklı bir duygu farklı bir heyecan… 2016 Eylülünde gerçekleştireceğimiz “Geleceğin E Hali 2016” için start vermiş bulunuyoruz. Bu kez çok daha farklı, çok daha görkemli bir şekilde “Geleceğin kapılarını ardına kadar açmak için tüm Sektörümüzü bir araya getirmeye hazırlanıyoruz. Biraz da Geleceğin E halinden bahsedebilir misiniz?

Geleceğin E Hali Projemizi ilk kez 2012 yılında gerçekleştirdik. Bizleri en çok heyecanlandıran bu proje ile Mesleğimize çok önemli bir katkı sağladığımıza inanıyorum. Eczacılığa yeni bir bakış açısı sağlayan, ufkunu genişleten aynı zamanda sektörümüze yön veren bu proje şimdiye kadar gerçekleştirilmiş en büyük Eczacılık Buluşması idi. Geleceğin E Hali daha önceki organizasyonlardan çok farklı, çok büyük, çok kapsamlı bir şekilde düzenlendi. Bir yıllık çalışmanın ve emeğin karşılığı idi… Sektör firmalarının % 80’inin eczacılarla buluştuğu bir organizasyon idi. Bu organizasyon da Dernek olarak amacımız;

-Sağlık Sektöründe halk sağlığı için danışman sorumluluğu ile konumlanmak

-Eczanelerde ilaç dışı eczane ürünlerinde daha çok gelişmek

-Dermokozmetik, OTC, kişisel bakım ve besin desteklerinde biz eczacıların pazar payımızı artırmak

-Akılcı ve doğru ilaç kullanımını yaygınlaştırmak

-Eczaneleri ve eczacıları geleceğin ve yeni çağın gereklerine göre adeta yeni baştan yaratmak idi.

Geleceğin E Hali tüm bunları konuşmak, irdelemek, eğitimler almak, uygulamalar yapmak hatta geleceğin eczanesini şimdiden hayal etmek ve hayata geçirmek için kurgulandı.

Geleceğin E Halinde gerçek bir eczane olan PHARMETIC ECZANESİ’nin açılışını yaptık. Organizasyona katılan meslektaşlarımızın ortak şikayeti, oturumların çoğuna katılamamak, salonlarda yer bulamamak ya da diğer salonlardaki çok önemli bir oturumları izleyememekti. 2012 Geleceğin E Hali için söyleyecek tek bir cümlem var “Çok iyi olacağını biliyorduk ancak bu kadar iyi olacağını biz bile tahmin etmiyorduk.” Çalışmalarına aylar öncesinden başladığımız “Geleceğin E Hali 2016” çok daha farklı çok daha kapsamlı çok daha görkemli sürprizlerle dolu olacak. Mesleğimizi ve sektörümüzü ilgilendiren çok önemli konuları paylaşacağımız bu etkinlik için; Tüm meslektaşlarımızı ve sektörümüzün tüm değerli temsilcilerini bu eşsiz buluşmaya bekliyoruz.

Eczanenizi Ezaş yeniledi. Neden Ezaş’ı tercih ettiniz?

Eczanemde yapılan yenileme Ezaş ile ilk çalışmam değildi. Ezaş, bu Sektörde en eski en bilinen ve güvenilir bir firma. Geleceğin E Halinde de “Pharmetic Eczane” Ezaş tarafından yapılmıştı. Yıllardır eczane dekorasyonu ve tasarımı yaptıkları için özellikle tanzim teşhirde çok başarılı olduklarını biliyordum. Bu sebeple onlarla çalışma kararı aldım. Birlikte çalışmış olmaktan son derece mutlu olduğumu söylemek istiyorum. Hayalimdeki eczaneyi gerçekleştirdikleri için Sn. Fatih Yıldız’a ve Değerli Mimarları Sn.Cengiz Doğanşen’e çok teşekkür ediyorum.

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It