29 Mayıs 2018

Eczane kanalı anne-bebek bakımı kategorisinde hızla büyüyor

Adsız

 

Expanscience Laboratuvarları/ Mustela Genel Müdürü Ahmet Fikret Baltaoğlu ile Mustela ile ilgili bir söyleşi gerçekleştirdik:

60 yılı aşkın süredir bebekler, çocuklar ve anne adayları için ürettiği öncelikli doğal kökenli içeriklerden oluşan dermokozmetik ürünlerle tanınan Mustela’yı bize biraz tanıtır mısınız? Kaç yıldır Türk tüketicisiyle buluşuyorsunuz?

Bağımsız bir ilaç ve dermokozmetik laboratuvarı olan Expanscience Laboratuvarları Fransa’da 1950 yılında kuruldu. Hem ilaç hem de dermokozmetik, özellikle de bebek bakımı pazarında güçlü bir konuma sahip. Expanscience Laboratuvarları’nın anne bebek cilt bakım markası Mustela, 60 yılı aşkın süredir anne ve bebek cildinin ihtiyaçlarını ve özelliklerini daha iyi anlamak amacıyla sürekli araştırmalar yürüten ve ürün portföyünü bu araştırmalar doğrultusunda geliştiren uzman bir anne-bebek dermokozmetik markasıdır. Bugün yaklaşık 120 ülkede satılmaktadır. Yaklaşık 13 yıldır da Türk tüketicisi ile buluşmaktadır.

2017 yılında bebek-çocuk bakımında farklı bir segmentasyona gittiniz ve ürün gamınızı cilt tipi segmentasyonuna göre geliştirdiniz. Mustela’nın ürün yelpazesi hakkında neler söylersiniz?

Expanscience Laboratuvarları dünyada bir ilke imza attı. Ve bebek cildi diye tek tip bir cilt olmadığını gösterdi. Bebeklerin de yetişkinler gibi farklı cilt tiplerine sahip olduklarını ve bunun ilk aylardan itibaren anlaşılabildiğini gördüler. Bu bilgi çok önemli bir bilgi. Çünkü bebeğin cildine özel ihtiyaçlarını erken ve doğru karşılamak, sağlıklı cilt gelişimi için önemli. Expanscience Laboratuvarları, farklı cilt tipleri için etkisi klinik olarak kanıtlanan spesifik içerikler geliştirdiler ve patentlediler. Şu an portföyümüzde içeriğinde bu patenli içeriklerin bulunduğu normal, çok hassas, kuru ve çok kuru (atopik) cilt serilerimiz var. Her serimiz bir bebeğin cildi için ihtiyacı olan banyo, bakım ve temizleme ürünlerini içeriyor. Bu yeniliğin tüketici tarafında önemli bir ihtiyaca cevap verdiğinin altını çizmek istiyorum. Türkiye’de yaptığımız araştırmalarda, Türk annelerinin, %91’i bebeklerin cilt tiplerinin birbirlerinden farklı olduğunu düşünüyor ve bu annelerin %98’i bebeklerinin cilt tipine göre ürün tercih etmek istediklerini belirtiyor. Mustela’nın yeni ürün segmentasyonu annelerin de beklentilerini karşılıyor.

Peki anneler bebeklerinin cilt tiplerine nasıl karar veriyorlar?

Tüm iletişimlerimizde annelere bebeklerinin cilt tipini belirlemeleri için yardımcı oluyoruz.

Bebeklerinin cilt tipini belirleme konusunda web sitemizdeki mini anketten faydalanabilirler. Tüm sosyal medya sayfalarımızda da bu konuya değiniyoruz. Öte yandan geçen seneden beri eczacılarımıza ve eczane uzmanlarına bu konuyu anlatıyor ve onların danışanlarına yol gösterebilmeleri için gerekli yazılı ve görsel desteği veriyoruz.

Premium bebek bakımı ürünleri kategorisinde Türkiye pazarındaki konumunuz ile ilgili neler söylersiniz?

Türkiye’de premium anne bebek bakım ürünleri kategorisi, toplam kategoriye oranla daha hızlı bir büyüme gösteriyor. Bunun önemli nedenlerinden biri annelerin yaş ortalamasının artması. Artan yaş ortalaması ile birlikte, annelerin bilinci ve gelir düzeyinin de arttığını görüyoruz. Daha uzman ve içeriğine güvendikleri ürünleri tercih ediyor ve eczane kanalına yöneliyorlar. Bu sebeple eczane kanalı anne-bebek bakımı kategorisinde hızla büyüyor. Biz Mustela olarak sadece yetkili eczanelerde bulunuyoruz ve Premium bebek bakım ürünleri içinde lider marka konumundayız.

Anneler ürünlerinize güveniyor. Bu güvenin sebepleri neler?

Bu güvenin pek çok sebebi var. Temelinde doktorların, eczacıların ve hemşirelerin güvenip tavsiye etmesi önemli rol oynuyor. Buna ek olarak Mustela’nın tavsiye oranı kullanan anneler arasında da oldukça yüksek. Anneler hem güvendikleri sağlık personelinden hem de yakın çevrelerinden duyduğunda markayı deneme kararı alıyor. Bundan sonraki aşamada ise ürün önemli rol oynuyor. Yaptığımız tüketici araştırmalarına göre, Mustela kullanan her 4 anneden 3’ü markayı hiç değiştirmeden kullanmaya devam edip, sadık bir tüketiciye dönüşüyor. Bu çok yüksek bir sadakat oranı.

Ürünleriniz Türkiye genelinde sadece eczanelerde yer alıyor. Bunun nedeni nedir?

Mustela markası arkasında pek çok araştırmalar olan, etkinliği klinik olarak kanıtlanmış bir marka. Uzman bir markayı en üst düzey danışmanlık ile tüketiciye ulaştırmanın önemine inanıyoruz. Eczaneler herkesin güvenle danışabildiği ve danışmanlık alabildiği önemli satış noktaları. Bu sebeple Mustela ürünlerinin en doğru şekilde tüketiciye ulaşabileceği noktaların eczaneler olduğunu düşünüyoruz.

Nisan ayında sınırlı sayıdaki özel seriniz raflarda yerini almaya başladı. Mustela Özel Seri’nin özelliği nedir?

Çevre konusunda farkındalık yaratmak ve çocukları ebeveynleri aracılığıyla bilgilendirmek amacıyla bu sınırlı sayıdaki özel seriyi lanse ettik. Fili, Kuzi ve Babi isimli 3 sevimli hayvan karakteri ile giydirilmiş ürünlerimizle biyoçeşitlilik, kaynakların korunması ve atık yönetimi konularında farkındalık yaratmayı hedefliyoruz. Eczanelerimizde bilgilendirici ve öğretici sürpriz hediyelerin de olacağı kampanyamız Mayıs ayında da devam edecek.

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It