24 Eylül 2016

Günlük diyetler sadece geçici çözümlerdir…

tamer damcı

‘Geleceğin E hali’nin 2’inci gününde Endokrolog Prof. Dr. Taner Damcı, ‘Yaşam Biçimini Değiştirmek, Ama Nasıl?’ isimli panelde konuştu. Prof. Dr. Damcı, “yaşam biçimi değişikliği dediğimiz şey, elimize bir liste alıp, listeye göre beslenmek ya da kilo vermek için bir koşu bandı üzerinde terlemek değildir. Yaşam biçiminde değişiklik çok daha köklü olmalı. Ancak bu şekilde kalıcı olabilir” dedi. Bir diğer konuşmacı Prof. Dr. Ener Çağrı Dinleyici ise ‘Geleceğin Mikrobiyota Hali’ isimli panelinde; mikrobiyotanın sağlığın temel unsuru olduğuna vurgu yaptı.

Günlük diyetler sadece geçici çözümlerdir…

Endokrolog Prof. Dr. Taner Damcı; ‘Şeker hastalığı, şişmanlık, hipertansiyon gibi hastalıkların birinci tedavisi yaşam biçimini değiştirmek. Bu, insanın sağlıklı beslenmesi, stresten uzak durması, iyi uyuması ve hareket etmesidir. Tabii ki bu durumlarda ilaçlar da kullanılır. İlaçlar hep yaşam biçimi değişikliğine yardımcıdır. Hekimler olarak, sağlık profesyonelleri olarak yaşa biçimi değişikliğini hastalara öneririz. Fakat bunun nasıl yapılacağı konusunda fazla bilgi veremeyiz. Bugün sunduğum konu, yaşam biçimi değişikliği nasıl yapılabilir. Yaşam biçimi değişikliği dediğimiz şey, elimize bir liste alıp, listeye göre beslenmek ya da kilo vermek için bir koşu bandı üzerinde terlemek değil. Yaşam biçimi değişikli çok daha köklü bir şey. Böyle olursa ancak kalıcı olabiliyor. Köklü değişikliği yapmak, elimize tek tek listeler alıp ve koşu bandı üzerinde terlemekten çok daha kolay ve etkili oluyor” dedi.

Mindfulness felsefesi

Amerika’da üniversitelerde kullanılan ‘Mindfulness’ı anlatan Prof. Dr. Damcı,Bizim bu yaşam biçimini değiştirme ile ilgili 8 haftalık bir programımız var. Amerika’da bütün üniversitelerde kullanılan ‘Mindfulness’ felsefesini kullanıyorum. ‘Mindhfulness’, tıpta stres azaltmanın, insanlarda davranış değişikliğini motive etmenin en önemli ve en etkin yolu. Çok değişik alanlarda kullanılıyor. Biz ‘Mindfulness’ı Türkiye’de yaşam biçimi değiştirmek, daha sağlıklı beslenmek, daha iyi hareket etmek, stresten uzak durmak amacıyla program oluşturduk. Programın adı, ‘Cognita’. Bu programda 8 haftalık yaşam biçimi değişikliği sistemleri uyguluyoruz” şeklinde konuştu.

 Mikrobiyota sağlık olmamızın temel unsurudur ‘

Geleceğin Mikrobiyota Hali’ panelinde konuşan Prof. Dr. Ener Çağrı Dinleyici de, ” Mikrobiyata bizim bağırsağımızda yaşayan bakteriler ve diğer canlılardan oluşturduğumuz ortak yaşam biçimidir. Mikrobiyota sağlıklı olmamızın temel unsurudur. Mikrobiyatamızı ne kadar koruyabilirsek ve ne kadar sağlıklı olmasını sağlayabilirsek, o kadar uzun vadede hastalıklara karşı önlem almış oluyoruz” dedi.

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It