12 Mayıs 2015

Orzaks, Marka Eczaneler Akademisi’ne İstanbul’dan start verdi

orzaks akademı 1Orzaks, Marka Eczaneler Akademisi toplantıları İstanbul’da başladı. Eczacıların yoğun ilgi gösterdiği toplantıların ilki Titanic Hotel’de, ikincisi ise The Green Park Hotel Bostancı’da gerçekleştirildi. Orzaks Genel Müdürü Yunus Emre Alimoğlu ilk toplantıdaki konuşmasında, Orzaks olarak on yıldır sektörde ki paydaşları ile uyum içerisinde OTC pazarı ile ilgili farkındalık meydana getirmek üzere çalışmalarını sürdürdüklerini belirterek, “Yola çıktığımız ilk günden beri ürün kalitesinden ödün vermeden, önce sağlık sonra ticaret bilinci ile hareket ettik. Ürün kalitemizi oturttuktan sonra, hekim ve eczane çalışmaları, reklam çalışmaları, kongre katılımları ile OTC marketini genişletmeye çalıştık. Bunu yaparken; Ürünlerimizin tek satış noktası olan eczanelere stok yapmadık, ürünler eczanemizin rafından son tüketiciye ulaşıncaya kadar ürünlerimize sahip çıkarak pazarımızı ve pazar payımızı büyütmeye gayret ettik. Doğrusu bu gayretimizin karşılığını da aldık. Son beş yılda istisnasız her yıl % 30-50 bandından büyümeler göstererek 2015 yılına geldik ve 2015 yılında ise % 30’luk bir büyüme hedefledik. Rekabete dayalı çalışma stratejisi yerine çalıştığımız pazarı büyütmeye odaklı bir strateji benimsedik. Bugün burada sizlerle bir araya gelerek ilaç dışı ürünlerde pazarı büyütmek adına irademizi bir kez daha orta koyduk” dedi. Firmanın çalışmalarından da bahseden Alimoğlu şunları söyledi: “Orzaks 2004 yılında eczacı hekim ve yatırımcıların bir araya gelmesi ile OTC’nin çok yeni olduğu bir dönemde faaliyet göstermek üzere kuruldu. Dolayısı ile OTC alanında faaliyet gösteren öncü firmalardan biriyiz. Yurtdışı merkezli firmalardan distrübütörlük almak yerine zor olanı tercih ettik. Kendi markalarımızı üretip katma değerinin Türkiye de kalmasını hedefledik. Bu anlamda idealist bir işletme olduğumuzu söyleyebilirim. Sekiz yıllık ithalatın ardından 2012 yılında artan satış hacmimizi karşılamak ve kendi markalarımızı ihraç etmek üzere kendi fabrikamızı kurduk. Yine 2012 yılında hisselerimizin yüzde atmışını global bir firma olan Nesmal Yatırım Holding’e devrettik. 2015 yılında ilk ihracatımızı Irak’a yaptık. Yemen, Ukrayna, Azerbaycan, İran vb ülkelere ürünlerimizin ihracı ile ilgili çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Emimim ki yakın zamanda bu ülkelere yönelik olumlu gelişmeler olacaktır. 2004 yılından bugüne her geçen yıl istihdam sayımızı arttırarak yeni bölgeler açtık. Ve bugün 45 kişilik saha kadromuz ve 70 e yakın çalışanımız ile hızla büyümemizi sürdürüyoruz. Ulaşmış olduğumuz bu kadro ile OTC ürünlerin tanıtımını gerçekleştiren firmalar arasında en geniş saha ekibe sahip firmalardan biri olduk. Bildiğiniz üzere Eylül 2014’te 10. yılımızı geride bıraktık ve 10. yılımızı eğitime destek teması ile kutlayacağımızı ilan etmiştik. Bunun sonucu olarak 2015 yılında çalışanlarımıza, hekimlerimize ve eczanelerimize yönelik eğitimler planladık. Eczane ayağı için hazırladığımız projeyi ise Marka Eczaneler Akademisi olarak isimlendirdik. Ve Marka Eczaneler Akademisine bugün İstanbul Avrupa yakası ile başlangıç yapıyoruz. Tüm Türkiye’de ki iş ortağı eczanelerimizin eczacıları ile yapacağımız bir günlük bilgilendirme programının ardından teknisyenlere yönelik eğitimler planlayacağız.” Orzaks olarak eczane teknisyenlerine yönelik çalışmalar da planladıklarını anlatan Alimoğlu sözlerini şöşle sürdürdü: “Teknisyenler için eğitim programları koyarken dönem dönemde sosyal aktiviteler düzenleyerek iş ortamından uzaklaşmalarını rahatlamalarını sağlayacağız. Alanında uzman eğitmenler ile bu heyecanı yaratacağımızı ve teknisyenlerinizin algısının kesinlikle değişeceğini düşünüyoruz. Bildiğiniz üzere iş ortağımız olan eczanelerimize; avantajlı satış şartları, dönemsel eğitimler, Tıbbi Satış Mümessillerimiz aracılığı ile ürün bilgisi ve çapraz satış teknikleri eğitimleri, dönemsel promosyonel destekler sunacağız. Bunlara ilave olarak sizlerden aldığımız destek ile sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyoruz ve yer almaya devam edeceğiz. Yola çıktığımız ilk günde hedeflediğimiz gibi kaliteden taviz vermeden en kaliteli ürünü rekabetçi fiyata tüketiciye ulaştırmak için iş ortaklarımızla büyük bir uyum ve  dayanışma içerisinde büyümemizi sürdüreceğiz.”

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It