20 Eylül 2016

“Orzaks, yenilikçi ürünleriyle büyümesini sürdürecek”

yunus alımoglu

Sektöre yaptıkları yatırımlar ile dikkat çeken ve OTC pazarında söz sahibi bir duruma yükselen Orzaks Genel Müdürü Yunus Emre Alimoğlu ile Orzaks’ı konuştuk:

Orzaks’ı kısaca tanıtabilir misiniz?

Orzaks 2004 yılında eczacı, hekim ve yatırımcıların bir araya gelmesi ile Gıda Takviyeleri alanında faaliyet göstermek üzere kuruldu. Gıda Takviyelerinin Türkiye için çok yeni olduğu bir dönemde, 2005 yılında piyasaya sürdüğümüz ilk ürünleri, yenilikçi ve öncü diğer ürünlerimiz ile sürdürdük. Aradan geçen yıllar içerisinde ürün çeşitliliğimizi arttırarak bugün 50’nin üzerinde ürün çeşidine ulaştık. Ekim 2012’de artan satış hacmimizi karşılamak ve ürün kalitemizi arttırmak üzere üretim tesisimizi kurduk. Geniş pazarlama ağımız ile Türkiye’nin neredeyse her şehrine OTC ürünleri ulaştırıyor ve OTC alanında gerçekleştirdiğimiz öncü çalışmalar ile insan sağlığına hizmet etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Geride kalan on iki yılın ardından, Orzaks olarak bugün birçok markanın üretimi, ithalatı ve ihracatını gerçekleştiriyor, sağlık alanında çalışmalarımızı aynı heyecanla sürdürüyoruz.

Piyasaya sunduğunuz ilk ürünleriniz nelerdi?

İlk olarak Omega 3 içerikli ürünlerimizi Türkiye pazarına sunduk ve yaptığımız doğru çalışmaların ardından, bugün saf balık yağı kategorisinde Türkiye’nin 1. tercihi olmayı başardık. Tabi süreç içerisinde ürün portföyümüzü zenginleştirdik. Bugün Omega 3/ balık yağı serisi, vitamin-mineral serisi, bağışıklık sistemi, sindirim sistemi, saç ve cilt sağlığı, eklem sağlığı, kadın sağlığı, güneş serisi ürünleri gibi birçok kategoride zengin ürün çeşitliliğine sahibiz. Ürün içeriklerini, bilimsel verilere göre formüle ediyoruz. Bilimsel dayanağı olmayan ürünleri ürün portföyümüze dahil etmiyoruz. Ayrıca ürün kalitemizi, gerek analiz belgeleri gerekse kalite belgeleri ile sertifikalandırıyoruz.

Bu ürünler nerede üretiliyor? İhracatınız var mı?

2012 yılına kadar ürünlerimizin tamamını paketlenmiş satışa hazır şekilde ithal ederken, 2012 yılından sonra ürünlerimizin bazılarının üretimini Türkiye’ye kaydırdık. Yoğun olarak Almanya, Amerika, Kanada, Peru, Hindistan, Norveç ve İngiltere’den satışa hazır ürün ya da yardımcı ürünler ithal ediyoruz. Türkiye’deki başarılarımızın ardından, global pazarlara açılma yönünde çalışmalar yapıyoruz. 2004 yılında yola çıkarken, birçok yerel firmanın yaptığı gibi, bir ürünün Türkiye distribütörlüğünü almak yerine, kendi markalarımızı üretme yoluna gittik. Bugün ise koyduğumuz tüm hedefleri gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimizi farklı ülkelere ihraç etmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Belarus’tan, Moldovya’ya, Romanya’dan Somali’ye ve Irak pazarında da satışlarımız devam ediyor. Gerek markalarımızın faaliyetlerini sınırlarımızın ötesine taşıma, gerekse de ürettiklerimizle ülkemizi başarıyla yurt dışında temsil etmenin bilinci, bundan sondan sonraki süreçte yaşayacağımız başarıların temel taşlarını oluşturacak.

Üretim yapmanın ne gibi avantajları var?

Kendiniz üretimi gerçekleştiriyorsanız tüm kontrol sizdedir. Ürün kalitesini iyileştirmek anlamında çok hızlı müdahalelerde bulunabiliyorsunuz. İthalatta bu mümkün değil ve en basit değişiklik talebiniz bile çok uzun zaman alabiliyor. Aslında Gıda Takviyeleri üretimini ülkemizde en iyi gerçekleştirebilecek birçok üreticiye sahibiz. Bizim sorunumuz Türkiye insanının ithal ürünlere olan ilgisi, ithal ürünlerin daha kaliteli olduğuna dair inancı. Haliyle kendi ülkemizin insanı bunu düşünürken ihracat yapılacak ülkelerde benzer sorunlar ile karşılaşabiliyoruz. Ülkemizin marka değeri çok düşük ve ihracatımızın artması için ilk olarak markalama değerinin artması gerekiyor. Özellikle tekrar vurgulamak istiyorum, Türkiye’de uygun standartlarda üretilen OTC ürünlerin kalitesi, gelişmiş ülkelerden ithal edilen ürünler ile kesinlikle eşit kaliteye sahiptir. Dolayısıyla bu konuda eczacı ve hekimlerimiz ile birlikte çalışarak ithal ürünlere olan ilgiyi azaltmamız, en azından bu alanda ki ithalatı düşürmek ve kendi markalarımıza olan güveni arttırmamız gerek.

Hedefinizde yeni yatırımlar, yeni ürünler var mı?

Orzaks olarak yenilikçi çalışmaları yakından takip ediyor ve sürekli gelişime önem veriyoruz. Artan üretim hacmimizi karşılamak üzere üç ay içerisinde üretim kabiliyetimizi iki katına çıkaracak şekilde fabrikamızı geliştireceğiz. Sektöre öncü olabilecek ürünler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ekim ayından itibaren yeni ürünlerimizin lansmanlarını yaparak paydaşlarımızın beğenisine sunmuş olacağız. 2016 yılı içerisinde piyasaya 10’un üzerinde yeni ürün sunmayı hedefliyoruz. Omega 3 ürün portföyümüzü tamamlayacak olan ve pazardaki en yoğun Omega 3 içeriğine sahip olacak olan Ocean Krill Oil, Ocean Ultimate Kapsül ve Şurup, Ocean Vitamin D Şurup ve Sprey formlar, Çok güçlü bir antioksidan olan yüksek oranda astaxantin içeren Ocean Astaxantin, Osteoartitte kullanılan ve Cosakondrin ürün portföyümüzü tamamlayan Aromateropotik yağlardan oluşan ağrı giderici Cosakondrin Jel, Osteoporozda kullanılacak olan Vitamin K2 içerikli Cosakonrin OP. Bu ürünlerimizin ardından yılsonunda yine çok güçlü ve yenilikçi ürünler sunarak 2017 yılı ürün portföyümüzü tamamlamış olacağız.

Başarınızın sırrı ne?

Orzaks Ailesi olarak ne iş yaparsan yap, en iyisini yap anlayışı ile çalışıyoruz. Eğer işinize hakim olursanız farklılık oluşturursunuz ve hiç şüphe yok ki bu emeğinizin karşılığını yüksek oranda alırsınız. Başarımızın sırrına gelince; sermaye gücümüz, sabırla ve istikrarla çalışmalarını sürdüren insan kaynağımız diyebilirim. Orzaks her zaman işinin gereklerini yerine getiren ve bu emeğinin karşılığını da eksiksiz alan insanlardan oluşan bir firma oldu. Bir hedefimiz oldu, ulaşmak istediğimiz bir nokta var ve yönetici kadrosu olarak hep beraber bu hedefe kilitlendik. Yöneticilerimizin bu hedefe olan inançları sahaya yansıdı ve iyi bir enerji oluştu. İnanıyorum ki bu inanç bizi daha iyi noktalara taşıyacaktır. Her çalışanımız bizim için ayrı bir değer, hepsine katkıları için çok teşekkür ediyorum.

Gelecekte Orzaks’ı nerede görüyorsunuz?

Daha önce de söylediğim gibi, bizim yıllar önce koyduğumuz bir hedefimiz var. OTC ürünleri kategorisinde cirosal anlamda ilk üçe girmek veya OTC ürünler dendiğinde ilk akla gelen üç firmadan biri olmak. Bu hedefi on yıldan daha kısa sürede gerçekleştireceğimizi inanıyoruz. OTC alanında faaliyet gösteren ve her yıl pazar payını arttıran Türkiye’deki sayılı firmalardan biriyiz ve bununla gurur duyuyoruz. Ülkesine ve insanlığa değer veren, çevreye saygılı bir yönetim anlayışı ile yönetilen Orzaks; güçlü, yenilikçi ve araştırmacı çalışanlarıyla şüphesiz büyümesini sürdürecek ve ülkemizin marka şirketlerinden biri olarak hak ettiği yere gelecektir.

Biraz da sosyal sorumluluk projelerinizden bahsedebilir misiniz?

Orzaks olarak kazandıklarımızı ülkemiz insanı ile paylaşmaktan büyük keyif duyan bir firmayız. Bu anlamda 2014 yılımızı eğitime destek teması ile kutladık. Yine 2014 ve 2015 yıllarında Kanserli Çocuklara Umut Vakfı ile çeşitli projeler gerçekleştirdik ve 2016 yılında bu desteğimizi sürdürüyoruz ve sürdürmeye devam edeceğiz. Yine iş seyahatlerimizde dikkatimizi çeken en temel konulardan biride ülkemizde ağaçlandırmanın yetersizliği. Muhtemelen bir sonra ki projemiz ihtiyaç olan herhangi bir ilimizde bir Orzaks ormanının oluşturulmasını projelendirmek olacak.

DİĞER BAŞLIKLAR

Pin It