28 Kasım 2025 / Cuma
  • Ana Sayfa
  • Gündem
  • Röportaj
  • Dermokozmetik
  • Yeni Ürün
  • Anne & Bebek
  • Atama
  • Vitamin
  • İlaç
  • Medikal
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM
Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Ana Sayfa
  • Gündem
  • Röportaj
  • Dermokozmetik
  • Yeni Ürün
  • Anne & Bebek
  • Atama
  • Vitamin
  • İlaç
  • Medikal
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM
Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Eczacılar sağlık sektörünün mihenk taşıdır

Ecz. Yusuf KÜRKÇÜOĞLU Yazan Ecz. Yusuf KÜRKÇÜOĞLU
23 Kasım 2025
Kategori : Manşet
A A
yusuf kutuphane

SAĞLIK HİZMET AĞININ AYRILMAZ PARÇASI

Ülkemizin en ücra köşelerine kadar ulaşan sağlık hizmet ağının ayrılmaz bir parçası olan ve 7 gün 24 saat ilaç ve sağlık hizmeti sunan eczacılara bir dokun bin ah işit.

Türkiye genelinde eczacılar, artan maliyetler ve bulunamayan ilaçlar nedeniyle zor günler geçiriyor. İlaç temininde yaşanan sıkıntılar ve giderlerin hızla yükselmesi, sektördeki pek çok eczaneyi malî bataklığa sürükler hale geldi. Zam gelecek diye depolar yeterli sayıda ilacı veremeyince eczacılar hastalarla karşı karşıya geliyorlar.

Eczacılar, mesleklerini icra etmeye çalışırken giderlerdeki artış ve ilaç fiyat kârlılığının yetersiz olması sebebiyle zor günler yaşıyorlar. Yeni yıl ile birlikte asgari ücretin artacak olması, kira, SGK ve Bağ-Kur primlerinin zamlanacak olması ayrı bir yük getirecek eczacıya. İlaç Fiyat Kararnamesinin günümüz ekonomik şartlarına uygun olarak güncellenmesi kaçınılmaz bir hal almış durumda.

BİRİLERİ ECZACILARI FARKETMELİ

Eczacıların içinde bulundukları bu krizin müzakere ile çözüme kavuşturulması noktasında kamu ile tüm diyalog kanallarının açık tutulmasına rağmen bir şey yapılamaması eczanelerin sürdürebilirliğini sağlamaktan çok uzak. Yüzde 28’lik kâr oranıyla vatandaşa ilaç hizmeti vermek, sağlık danışmanlığı yapmak ekonomik gerçeklerle uyuşmuyor. Buna rağmen eczacılar tüm iyi niyetleriyle hizmet vermeye devam ediyor. İlaca zam yerine ilaç kâr oranları artırılmalı, cirosu düşük eczanelere destek verilmeli. Bugün SGK’ya 250 bin TL fatura kesen ve elden satışı 50 bin TL’yi geçmeyen eczaneler var. Tamamen zarar demek bu. Hizmet bedeli diye verilen ücretler ise hayal kırıklığından öteye gitmiyor…

GÜÇLÜ ECZACILIK GÜÇLÜ SAĞLIK SİSTEMİ DEMEK

Eczacılar güçlendikçe, toplum sağlığı daha da güçlenir. Eczacılar güçlendikçe, sağlık politikaları gelişir. Eczacılar güçlendikçe, kamu sağlığı ve toplum güvenliği daha da güçlenir. Eczacılar güçlendikçe, yerli ilaç sanayimiz büyür. Eczacıların güçlenmesi, sağlık profesyonellerinin iş yükünü hafifletir. Sağlıkta iyileşmenin anahtarı eczacı diyoruz ama eczacının ekonomik durumunun düzeltilmesi için bir şeyler yapılmıyor. Yıllık oda aidatları 10 bin TL’yi geçmiş durumda. Birçok eczacı artık maliyetleri karşılayamaz halde iken oda aidatlarının astronomik rakamlara ulaşmış olması ise ayrı bir sorun. Eczacılar sağlık sektörünün mihenk taşıdır onları üzmeyelim…

DERMOKOZMETİKTEKİ KAR ORANLARI DÜŞÜK

Dermokozmetik satan eczaneler de son zamanlarda dertli. Bazı markaların kâr oranlarını azaltması, yüklü miktarda mal alımına zorlamaları eczacıları üzüyor. Eczaneleri basamak olarak kullanıp sonrasında akıl almaz tavırlar içerisine giren markalar üstüne bir de internet ortamında ürünlerini satar hale geldiler. Uluslararası bir markanın bir eczacı arkadaşımızı hedef haline getirmesi sonrasında binlerce eczacı birlik beraberlik örneği sergiledi. Birçok eczacı mal alımını azalttı. Eczacı burada ne yapmalı derseniz; kaliteli ve kâr oranı yüksek markalarla işbirliğine gidilmesi en yararlısı olacaktır. Eczacının ulaşabildiği, ürünlerle ilgili sıkıntılarını dinleyen markalar eninde sonunda kazanacaktır.

Bu sayımızda Ünlü İspanyol Dermokozmetik Markası BABÉ’nin Türkiye temsilcisi Ecz. Kamber Çal ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Türkiye’de 20. yılını kutlayan BABÉ, eczacıların yanında durarak eczacının güvenle tavsiye ettiği ve kârlılığını artırdığı bir marka olmayı sürdürüyor. Bir diğer röportajımızı ise Plus Pharma Kurucusu Özgür Ekinci ile yaptık. Takviye edici gıda sektöründe inovatif yaklaşımıyla öne çıkan Plus Pharma, Türkiye’de bir ilke imza atarak doğası değiştirilmemiş kolajen içeren ilk gummy ürününü üretti. Ayrıntıları röportajımızda bulabilirsiniz. Vitago Genel Müdürü Ecz. Numan Akyol ile de kış aylarında bağışıklık desteği vitamin kullanımı ve bilinçli takviye yaklaşımını konuştuk.

Türkiye’nin lider doğal bal markası Balparmak’ın iyi yaşam markası Apitera, geleneksel yöntemlerden ve bilimsel çalışmalardan ilham alarak çocuk ve yetişkinler için yeni bir pastil serisi geliştirdi. Balparmak Ar-Ge ve Kalite Direktörü Dr. Emel Damarlı yeni pastil serisini dergimize anlattı. OTC sektörüyle ilgili diğer haberlerimiz ve köşe yazarlarımız ile yeni sayımız yine dopdolu…

Yeni bir sayıda buluşmak dileğiyle,

Esen Kalın…

Tartışmaya katılmak için lütfen giriş yapın
OTC News

Barbaros Hayrettin Paşa Mah. 1993 Sk. Papatya Residence 2. No: 35. A Blok. Kat: 6 Daire; 109
ESENYURT/İSTANBUL
Tel: 0212- 853 63 05 Fax: 0212- 853 63 15

© 2021 Tekprosis Bilgisayar - Tekprosis Professional Partner

Sonuç yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Ana Sayfa
  • Gündem
  • Röportaj
  • Dermokozmetik
  • Yeni Ürün
  • Anne & Bebek
  • Atama
  • Vitamin
  • İlaç
  • Medikal
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM

© 2021 Tekprosis Bilgisayar - Tekprosis Professional Partner