Radiks Pharma Dermokozmetik ve Sağlık Ürünleri San. Tic. Ltd. Şti. Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Emin Ergül ile yeni markaları ile ilgili bir söyleşi gerçekleştirdik:
Radix Pharma’nın sektörde 15 yıla yakın bir tecrübesi var. Bize biraz faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
Radix Pharma, ilk günden beri kullanıcıların hassasiyetlerini karşılayacak kalitede ürünler getirmeyi ilke edinmiş ve bu doğrultuda alanında en iyi markaları başarıyla temsil etmiştir. 2005 yılında iki eczacı tarafından kurulan Radix Pharma sektörün gelişimi ve değişimi için her daim elini taşın altına koymuştur. Bugün 60 personeli ile tüm Türkiye’ye hizmet veren Radix Pharma, Türkiye pazarında sektörü domine eden çokuluslu firmaların karşısında oldukça başarılı bir performans sergilemektedir. Ortaya koyduğumuz başarı Türkiye pazarına girmek isteyen uluslararası markaların dikkatini çekmekte ve sık sık bu minvalde görüşme talepleri almaktayız. Şu an başarıyla temsil ettiğimiz ve her biri kendi segmentinde kalitesini ispatlamış dört marka distribütörlüğü ve kendi markamız olan “RADIX” ile yolumuza devam ediyoruz. Noreva özellikle endikasyon bazlı dermokozmetik segmentinde dünyada adından sıkça söz ettiren Fransız menşei bir markadır. Türkiye pazarında da doktor, eczacı ve kullanıcılarından gördüğü ilgi ile her gün daha da yaygınlaşan bir markadır. Ingrid Millet özellikle havyar içeriğiyle güçlü bir anti-aging markasıdır. Eczane kanalının en iddialı markaları arasında yer alan Ingrid Millet tüketiciye sunduğu kullanım konforu ile de fark yaratmaktadır. Fransız menşei marka bizden önce de pazara girmiş, o dönemde de kullanıcıları tarafından çok beğenilmiş olmasına rağmen yanlış ellerde yok olmuş bizimle yeniden can bulmuştur. Fashion Natura, amonyaksız formülasyonu ile saça zarar vermeyen, natural saç boyasıdır. İtalyan menşei bu ürünümüz de özellikle kimyasaldan uzak durmak isteyen kullanıcılarımız için birebirdir. Bomtech ise, işimizin en önemli parçası olan cildin ihtiyaçlarını doğru analiz etmede sektör profesyonelleri için güçlü bir yardımcıdır. Ve nihayet “RADIX” markamız. Bizim yeni evladımız…
Sektöre yeni bir marka kazandırdınız. RADIX markası nasıl oluştu anlatır mısınız?
Biraz önce de bahsettiğim gibi firmamız bir “Eczacı” firmasıdır. Bu özellik işimizi yaparken “sağlık” ve “eczacılık” reflekslerimizi de pozitif etkilemektedir. Yıllardır sektörde edindiğimiz tecrübe ve globalde “Türk Menşei” marka boşluğu bizi üretim konusunda tetiklemiştir. Bu bağlamda hekim, eczacı ve son kullanıcılardan elde ettiğimiz datalarla harmanladığımız ve bu toprakların insanı için en uygun formülasyonlar üzerinde ARGE’sini tamamladığımız “RADIX” markasını gururla sunuyoruz. Başlangıç aşamasında yalnızca bir seri ve dört referans olarak geliştirdiğimiz ürünlerin devamı için “ARGE” çalışmalarımız tüm hızıyla devam etmektedir.
RADIX markanızın ürün çeşitlerinden biraz bahseder misiniz? Sanırım ilk etapta güneş ürünleri ile bir giriş yaptınız. Güneş ürünleriniz ile ilgili ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?
Hali hazırda dört referans ürün piyasaya sunduk. Yüz İçin Mineral Güneş Koruyucu özellikle hassas ciltlerin kullanımına uygun olarak tasarlanmış ve kimyasal filtrelerden tamamen arındırılmış bir üründür. Yüz İçin Yağsız Güneş Koruyucu, Türk insanının cilt tipine uygun olarak tasarlanmıştır. Pediatrik Güneş Spreyi, güvenle çocuklarımızın hassas ciltlerinde uygulayabileceğimiz bir üründür. Yetişkin Güneş Spreyi, vücut kullanımı için tasarlanmış güneş ürünümüzdür. Tüm ürünlerimiz 50SPF koruma sağlamaktadır. Avrupa Birliği ve Türkiye Kozmetik Mevzuatı’na uygun ve her biri kendi alanında klinik çalışmalara sahip içeriklerle üretilmiştir. Ürün ambalajlarımız tasarlanırken “kullanıcı dostu” olmasına özen gösterilmiştir. Ürünlerimiz Mayıs başı itibariyle lansmana özel fiyatlarıyla eczane raflarındaki yerlerini almaya başladı. Çok heyecanlıyız ve sabırsızlıkla kullanıcıların ürünlerimizi deneyip verecekleri geri dönüşü bekliyoruz.
Güneş ürünü alırken tüketiciler nelere dikkat etmeli?
Güneş koruyucu ürünler, fiziksel ve kimyasal koruma sağlayan filtreler içerir. İyi ya da kötü sınıflandırılmasından bağımsız olarak; tamamen tüketicinin tercihine bağlı, doğru güneş koruyucu seçilmelidir. 50 koruma faktörlü bir güneş koruyucu, gün içerisinde tekrarlanarak kullanılmalıdır. Özellikle fiziksel koruyucular, kimyasallar gibi cilde tutunmadığı için dış etkenlere bağlı olarak ciltten uzaklaşabilmektedirler. Bu sebeple sıklıkla ürünü tekrarlamak gerekir. Kimyasal koruyucuların göz ile temasından kaçınılmalıdır. Temas halinde bol su ile göz banyosu yapılması gerekir.
Eczacılar neden RADIX’i tercih etmeli? Fiyat politikanız nasıl?
Öncelikle “biz”e ait bir marka. Dünyanın en iyi dermokozmetik markaları analiz edildi ve Türk insanın cilt tipine en uygun şekilde yeniden formüle edildi. Düşünün, ne güneş ışınları dünyanın her yerinde aynı eğimde ne de insanların cilt tipleri dünyanın her yerinde aynı. Biz “Türkiye’ye özgü” bir ürün için çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. “Biz”e ait marka, aldığımız her bir ürün içeriğinden ambalajına kadar birçok maliyet kalemi içeriyor. Yerli üretimde her bir kalem bu toprağın insanları tarafından üretiliyor. Herkes kazanıyor. Türkiye’de markamızı güvenilir ve adından söz edilir bir hale getirmeyi başardığımızda ihracata yöneleceğiz. Türkiye sadece domates ve tekstil satan bir ülke olmayı hak etmiyor. Her alanda üretim ve pazarlama kabiliyetimizi artırmalı ve katma değerli ürünlerle global pazara çıkmalıyız. Tüm bu süreç hem sektör profesyonellerimizin hem de kullanıcılarımızın desteğiyle aşabileceğimiz bir süreç… Fiyatlarımız, eczane kanalı dermokozmetik kullanıcıları için ulaşılabilir seviyede olacaktır.
Yalnızca eczanelerde satılan birçok ürünün distribütörlüğünü yapıyorsunuz. Eczacılarla birebir temas halindesiniz. Radix Pharma bünyesindeki ürünlere eczacıların ilgisi nasıl?
Yıllardır, satış ve pazarlama sorumluluğu üstlendiğimiz global markaları büyük bir titizlikle seçtik. Her zaman ulaşılabilir fiyatlı, sonuç odaklı ve klinik çalışmalarla etkinliği kanıtlanmış markaları tercih etmek, şirket düsturumuzun öncelikli maddelerindendir. Bu sebeple eczacılarımız her daim markalarımızı güvenle önermişlerdir. Şimdiye kadar inşa ettiğimiz bu güvenle yeni markamızın da hızlıca penetre olacağına inancımız tamdır.
Biraz da bölge müdürlükleriniz ve eczacıya ulaşım kanallarınız ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
Toplam Türkiye geneli olarak 16 bölgemiz var. Bölge sorumlularımız, doktor çalışanlarımız, güzellik uzmanlarımız ve terapistlerimiz ile eczane ve doktor kanalında çalışmalarımız var. Türkiye’nin tüm bölgelerinde ve 75 ilinde aktif bayisi olan ender firmalardanız.
Sektördeki hedefiniz nedir?
Öncelikle distribütörlüğünü yaptığımız markaların pazar paylarını her geçen gün artırmak ve özellikle “RADIX” markamızı hızlıca eczacı ve kullanıcılarıyla buluşturmaktır. Ve ardından “RADIX” markasını ülke sınırları dışına taşımak ve global bir marka oluşturmak da en büyük hedefimiz. Son olarak, on üç yıldır tamamen yerli ve öz sermayemizle verdiğimiz ticari mücadelemizde her zaman bize destek veren hekim ve eczacı dostlarımıza minnetlerimizi sunmak isterim. Yine bu süreçte ailemize güç katan her bir çalışanımıza da müteşekkiriz. Onlar olmasaydı tüm bunlar olmazdı…